سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طب سنتی
سم‌زدایی از بدن با حمام زنجبیل
زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است که علاوه بر آنکه به صورت خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصاره، اسانس و روغن آن نیز تاثیر زیادی در تسکین دردها، بهبود بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های استخوانی- مفصلی دارد.
زنجبیل از جمله گیاهان دارویی است که علاوه بر آنکه به صورت خوراکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، عصاره، اسانس و روغن آن نیز تاثیر زیادی در تسکین دردها، بهبود بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های استخوانی- مفصلی دارد. یکی از ویژگی‌های این گیاه دارویی که شاید کمتر درباره آن صحبت شده باشد، خاصیت سم‌زدایی و پاکسازی بدن است.
درمانگران حمام کردن با ریشه گیاه زنجبیل را یکی از بهترین شیوه‌ها برای از بین بردن آلودگی‌ها و انواع باکتری‌ها از بدن می‌دانند. برای این کار کافی است ریشه گیاه زنجبیل را تهیه کرده و آن را درون آب نیمه ولرم وان رنده کنید. زنجبیل به‌دلیل طبع گرمی که دارد باعث می‌شود تا این حمام موجب افزایش قوت و نیروی افراد شود.
پس از ریختن زنجبیل‌ها درون آب به مدت 20 دقیقه درون این آب دراز بکشید. این کار موجب می‌شود تا بسیاری از سموم و اخلاط موذی و همینطور باکتری‌ها از بدن خارج شوند. این حمام علاوه بر پاکسازی بدن تاثیر زیادی در افزایش میزان تحرک مفاصل به ویژه در افراد سالمند دارد. درمانگران طب سنتی برای افزایش میزان پاکسازی و سم‌زدایی این شیوه درمانی مصرف جوشانده این گیاه را بعد از استحمام با ریشه این گیاه بسیار موثر می‌دانند. 
بهترین کار پس از حمام زنجبیل آن است که در محیطی گرم قرار بگیرید و خود را درون پتو بپیچید. این کار کمک می‌کند تا بخش زیادی از آلودگی‌ها، میکروب‌ها و سموم از بدن به کمک تعریق دفع شود؛ ضمن آن‌که این شیوه بهترین روش برای دور کردن درد و تسکین دردهای مفصلی و استخوانی است.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 77318
کل یاداشته ها : 56


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ